​6 טיפים לבחירת ביטוח רכב משתלם

לאחר שצלחתם בהצלחה את מכשול בחירת הרכב, יש לזכור כי עוד לפני הנסיעה הראשונה, עליכם להיות מבוטחים. על כן לנו נותר פרט לא פחות משמעותי בתהליך קניית המכונית, כאמור בחירת ביטוח הרכב המתאים ביותר לצרכים שלכם.

פורסם באתר CarFind

חברות הביטוח יילחמו על הארנק של כל לקוח וינסו לשכנע אתכם שההצעה שלהן, היא המשתלמת ביותר. בענף ביטוח הרכב של ישראל 2019, איך בכלל אפשר לבחור את ביטוח הרכב המתאים ביותר, מבלי ללכת לאיבוד בים אינסופי של הצעות, סעיפים ותתי סעיפים?

  • השוואת מחירים
  • פוקוס
  • מוסכי הסדר
  • השתתפות עצמית
  • רכב חברה

אל תוותרו על השוואת מחירים בין 3 חברות לפחות. גם אם אתם כבר שנים רבות עם אותו סוכן, ומכוח ההרגל החלטתם לחדש אצלו את הביטוח המקיף מידי שנה, השוואת מחירים יכולה לחסוך לכם כסף. הרבה כסף. הסטטיסטיקה בישראל מצביעה על כך שמעל ל-70% ממעגל הלקוחות אצל סוכן הביטוח, מחדשים את ביטוח הרכב שלהם באופן אוטומטי. כלומר, מבלי לברר לגבי המחירים והתנאים המוצעים כיום בשוק. באופן זה, לקוחות אלו יכולים להפסיד הרבה מאוד כסף שהיו יכולים לחסוך. יש לזכור כי התחרות הגוברת בשוק גורמת לחברות הביטוח להתחרות על כל לקוח. ההבדלים בין הפוליסות השונות יכולים להגיע גם למאות שקלים, בעבור אותה תקרה ביטוחית.

כדאי להתמקד בחבילת ביטוח אחת, ולא ''להעמיס'' סעיפים לא קריטיים על הפוליסה המקורית. חברות הביטוח מציעות חבילות ביטוח לנהגים זהירים, נהגים ותיקים ונהגים בודדים. פוליסות כאלו כוללות את ביטוח החובה וגם את הביטוח המקיף. חבילות מסוג זה יהיו לרוב זולות באופן ניכר ממסלולי הביטוח הרגילים. עשו בדיקת זכאות לחבילת ''נהג זהיר'' או ''נהג ותיק'' ושלמו רק על חבילה זו, ללא תוספות. תוכלו למצוא חבילות ביטוח תחת שמות שונים כגון כלל פרמיום או פניקס זהיר. תוספות אפשריות לפוליסת הביטוח כוללות סעיפים מגוונים (ויקרים) כגון: תיקון תקר, מונית ממקום התאונה, ביטוח רדיו, תיקון שריטות וסדקים על פנסי החזית ועוד. חשוב לעבור על הרשימה ולהוריד תוספות שלא מתאימות לכם, כמו למשל כיסוי פרקליט, שלרוב אינו דרוש כלל.

כיום תוכלו לבחור באיזה מוסך יתוקן רכבכם לאחר שקרתה לו תאונה (חס וחלילה). עליכם לדרוש ייצוג וגילוי נאות מסוכן הביטוח שלכם. כאשר אתם מזמינים פוליסת ביטוח, ודאו כי הכיסוי מכסה טיפול ותיקון בכל מרכז שירות מורשה שתבחרו, ועליו אתם סומכים. החובה לטפל במוסכי הסדר, כבר אינה קיימת ויש לנצל זאת. סוכן הביטוח מחויב לספק לכם מידע חיוני זה. בדקו: האם חברת הביטוח תפצה אתכם באופן מלא על עלות התיקון במוסך ועל שכר טרחת השמאי, או תפצה לפי ''מחירי השוק'' בלבד.

במידה וקיבלתם הצעת מחיר נמוכה משמעותית מהמחיר הממוצע בשוק, בדקו את סעיף ההשתתפות העצמית. הצעות מסוג זה יכולות אומנם להיות מפתות מאוד, אך מבוססות על עלות השתתפות עצמית גבוהה יותר. קחו בחשבון כי במקרה של תאונה, תאלצו להוציא סכום כסף גדול יותר בגין ההשתתפות העצמית שלכם בתשלום הנזק. גם בסעיף זה מצאנו הבדלי מחיר של מאות שקלים בין חברות הביטוח השונות. לא כדאי להתפתות להצעות זולות בצורה משמעותית מהמחיר הממוצע בשוק. זכרו את המשפט הנודע, ''מה שעולה בזול, בסוף עולה ביוקר''

5.לבחור נכון

מחיר הביטוח מושפע ממספר הנהגים הרשאים לנהוג ברכב, גילם ושנות הוותק שלהם כבעלי רישיון נהיגה. לכן, אל תמהרו לרכוש ביטוח ל"כל נהג מעל גיל 24". ברוב המקרים מי שנוהג ברכב הוא נהג יחיד. חברות הביטוח מאפשרות רכישת ביטוח יומי, המאפשר לבטח את הרכב למספר ימים מועט. כלומר, נהג צעיר שלא רשום בפוליסה המקורית, יוכל לנהוג ברכב באופן זמני. זאת כמובן בתוספת לביטוח השוטף על הנהג הקבוע.

אחזקת רכב חברה על ידי אחד/ת מבני הזוג, יכול להוזיל משמעותית את עלות הביטוח של הרכב השני במשפחה. אם יש לבן/ת הזוג רכב ממקום העבודה, תוכלו לבחור בפוליסת ביטוח המתחשבת בכך, ולבטח את הרכב הפרטי שלכם כרכב שני במחיר מוזל.