פנסים לרכב שטח 4X4

פנסיו של רכב השטח 4X4, הינם אחד מהאביזרים החשובים ביותר לנהג המטייל בו. תנאי הסף הנדרשים לרכישת פנסים לרכב שטח, מבטיחים כי ניתן יהיה למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. בעיקר בטיולים בשטח מורכב ,סבוך, עתיר מכשולים ואתגרים שונים.

על מנת לוודא כי ברכב מותקנים פנסים הנותנים מענה מיטבי לבעל הרכב חשוב שהם יהיו עוצמתיים (אפקט אור של פרוז'קטור), אלומת אור רחבה ועמוקה, המאפשרת להאיר תא שטח גדול; פנס ניתן לכוונון ולסיבוב של 360 מעלות, עמיד בתנאי מזג אוויר קיצוניים בכלל ולמים בפרט, על הפנס להיות עמיד בפני אבק, לכלוכים שונים וכמובן בפני זעזועים.

חשוב כי פנסי הרכב יאפשרו נהיגה בטיחותית בתנאי ערפל ולחות כבדים. בנוסף כדאי לוודא כי הפנסים בעלי שכבת זכוכית מחוסמת, כך תובטח עמידותם בפני מפגעים פוטנציאליים כגון ענף או אבן הנזרקים ופוגעים בפנס באקראי.

פנסים עוצמתיים נדרשים בעיקר לנהיגה ממושכת בלילה. החוק הישראלי מאפשר התקנת שני פנסי ערפל כתוספת לפנסים בחזית הרכב. כמו כן חובה על הפנסים להיות כאלו שניתן להפעילם בנפרד למערכת התאורה הראשית של הרכב. ניתן להתקין פנסים נוספים על גג הרכב, אף שהתקנתם במקום זה מחילה עליהם הגבלות כגון: עליהם להיות בעלי אלומת אור צרה והתקנת הגגון המיוחד שעליו יותקנו הפנסים.

ניתן להתקין פנסים נוספים על הפגוש, שהוא מקום טבעי והגיוני להימצאותם, אבל החיסרון שבהם הוא היותם חשופים לפגיעה.

מי מכם הנוהגים בשטחים פתוחים באמצעות רכב השטח, צריכים לוודא כי הפנסים תקינים וכשירים ונותנים מענה מלא לצורך להאיר את הדרך לפניכם מבלי לסנוור את הבאים מולכם.

איזה סוג פנס כדאי לבחור?

השוק מציע סוגים אחדים של פנסים. רצוי לבחור את הסוג המתאים לכם על פי פרופיל השימוש שלכם ברכב:

פנסי קסנון - עוצמתיים במיוחד ומותרים להפעלה רק בשטח היות שהם בעלי פוטנציאל סנוור גבוה. הם מתאימים במיוחד לשטח, אשר תנאי הראות בו גרועים, שדה הראייה מטושטש ובשטח שורר ערפל כבד.

פנסי הלוגן - פנסים שכיחים בשימושם של רוב בעלי הרכבים. מדובר בפנסים שאורך החיים שלהן קצר וגם עוצמת האור אינה גבוהה, כך שנדרשים פנסים נוספים לתיגבור.

פנסי לד - מצטיינים בעיקר ביכולת להאיר את סביבת רכב השטח יותר מאשר את הדרך עצמה. מדובר בפנסים חסכוניים, ניתנים להפעלה גם כאשר הרכב מכובה. אלומת האור שלהם רחבה והם עמידים בפני מים.

חשוב לציין, כי פנסי שטח מוצעים כיחידות נפרדות המנותקות מפנסי הרכב וניתן לעשות בהם שימוש על פי צורך, על פי הנסיבות בשטח.