פגוש או טמבון? פשוט תגידו מגן

בשפה המקצועית לא תמצאו הערכת מחיר של שמאי או מוסך הכוללת את המונח פגוש קדמי או טמבון אחורי, אלא מגן קדמי ומגן אחורי.

נו, ולמה זה חשוב?

אז נניח שהשכן שלך שבר לך את הטמבון האחורי. במידה והגעתם בעצמכם לעמק השווה בנוגע לעלות תיקון הפגוש הצבע וההתקנה, יכול להיות שלא הערכתם נכון את גובה הנזק, והוא בעצם גדול שבעתיים.

כאן נחזור למונח מגן קדמי או מגן אחורי. ברוב המכוניות, הפגוש ממלא יותר מרק תפקיד קוסמטי, ומאחוריו קיים ה''פנימי למגן''. כלומר הפגוש קדמי או המגן הקדמי, הוא החלק הנראה לעין מלפנים ומאוחרי המכונית ומאחוריו מתחבא הדבר האמיתי, הפנימי למגן.

הפנימי למגן היא בעצם קורה רוחבית מתפרקת המשתרעת מאוחרי הפגוש. תפקידה לספוג את האנרגיה הנוצרת ממגע בגוף אחר, ולרסן את עוצמת הזעזוע המועבר לתא הנוסעים. במקרה של תאונה קלה, פעמים רבות כמעט ולא נגרם נזק חיצוני הנראה לעין בגלל גמישות הפגוש, אך יכול להיות שהפנימי למגן נפגע ועמידותו נפגמה.

במידה והפגוש החיצוני שופץ בעבר, ניתן יהיה למצוא סימני שפכטל מתפוררים. כמו כן במידה והפגוש החיצוני יבש או ישן מידי, הוא יטה להתפורר ולאבד מגמישותו. בשונה מהמגן החיצוני, שלאחר שניזוק אינו מהווה סכנה בטיחותית, עלול להימצא נזק חמור למגן הפנימי העשוי מפח או פלדה ותפקידו בטיחותי בלבד ולא אסתטי.

אז מה למדנו?

1. במידה וקרתה תאונה (גם קלה), אל תמהרו לקבל על עצמכם את תפקיד השמאי.

2. במידה וכן החלטתם לאמוד את נזקי התאונה בעצמכם, זכרו שאולי קיים נזק חמור יותר מנזק אסתטי בלבד.

3. במידה וסיכמתם עם הנהג הפוגע על החלפת מגן חיצוני, מוטב לרכוש פגוש חדש לגמרי במקום רק לטייח את הפגוש הניזוק בטיח וזאת בגלל חוסר הגמישות של המגן.

זכרו, חלק ישן הוא חלק יבש ובעל עמידות נמוכה יותר, לכן גם נוטה להיסדק ולהישבר מהר יותר.

בכל מקרה, תוכלו להתייעץ אתנו על עלות הנזק על ידי שליחת תמונה של הנזק לוואטסאפ 050-9001111

ניתן לקבל ייעוץ לקניית רכב חדש באתרCarFind.co.il