מראות לרכבים ישנים

כתב המשורר " גם למראה נושן יש רגע של הולדת". אין ספק, כי כך חש (גם אם לא בשיר- ודאי בפרוזה) מי שמוצא פנס שחיפש לרכב ישן: זה הרגע. זו ההולדת. ואכן, יש מקורות שונים שבהם אפשר למצוא מראות לרכבים ישנים.

חשוב לציין, כי העובדה שהרכב ישן אינה מהווה שום נסיבה מקלה לאי תקינותו. יש להתקין בו פנס בכל מקום מתחייב ונדרש, גם אם לא פנס חדש. ניתן להשיג מראות בחנויות לאביזרי רכב וכמובן- במגרשים שבהם מוצעים חלפים ממכוניות בפירוק.

מאחר שמראה אינה חלק מכאני ואין הכרח שתהיה מקורית – אפשר להשיג חלופות טובות ואיכותיות גם במגרשים. ניתן גם להשיג מראות לרכבים ישנים באתרים שבהם מוצעים חלקי חילוף לרכב מיד שנייה.

אפשר להיוודע על מקורות נוספים להשגת מראות באמצעות פורומים שונים, שבהם אנשים מציעים חלפים שונים למכירה או מבקשים חלפים כאלה לקנייה. גם שיחה אקראית במוסך עשויה להיות מקור לאיתור מראות לרכבים ישנים.

מי שהשיקול הכספי הוא השיקול המרכזי שלהם (מן הסתם- רבים מאתנו) יכולים למצוא חלפים וחלופות זולים. עם זאת, גם מראות ישנים חייבות להיות תקינות וכשירות. בכל מקרה שהמראה סדוקה עליכם להחליף אותה;בכל מקרה שבו היא מעוכה ומעוקמת, חובה להחליפה.

הודות למראות אתם יכולים לראות מה קורה סביבכם ומאחוריכם. מראות תקינות מאפשרות לנו שדה ראייה רחב, ומאפשרות לנו לראות את תמונת הכביש באופן מיטבי.

מראות הן חלק בלתי נפרד מהרכב. הן חיצוניות ( למעט המראה הפנימית, המאפשרת לנהג לראות מה קורה מאחוריו, אבל גם היא שקופה למדי) ומשום כך חשופות. העדר מראה היא עבירה על החוק. מי שנוסעים ללא מראה מסתכנים.

אבל אין סיבה להלך אימים ולהעלות תסריט על מקרי קיצון שבו נהג נוסע ללא מראות. אפשר, ראוי ורצוי לנסח את הצורך במראות על דרך החיוב: כל רכב צריך שיהיו בו מראות תקינים כדי לאפשר לנוהג בו נסיעה בטוחה ובטיחותית.

יש מקורות שונים ומגוונים להשיג מראות. אתם מוזמנים להשאיר פרטים בטופס המקוון ולקבל את כל המידע הדרוש והרלוונטי. דרך צלחה ובטוחה!