טיפולים חשובים שגם אתם יכולים וצריכים לבצע

אספנו מספר עצות שימושיות לטיפולים פשוטים ברכב, שתוכלו לבצע בעצמכם אפילו אם בחיים לא פתחתן/ם את מכסה המנוע.

טיפולים בסיסיים ותחזוקה שוטפת של רכבם, יבטיחו בלאי מופחת ורמת בטיחות מרבית. חשוב שנזכור כי אנו לא רק משתמשים בכלי הרכב, אלא חיים בשיתוף עמו. על כן דאגו להקדיש לרכבם מספר דקות פעם בשבועיים, על מנת לבצע את הפעולות הבאות:

  • בדיקת אוויר בצמיגים
  • ניקיון ידני של השמשות, מראות הצד והפנסים:
  • בדיקת שמן מנוע ונוזל קירור
  • ביצוע טיפולים תקופתיים בזמן
  • תדלוק לפני ירידת מפלס הדלק לתחתית המיכל

בחסות CarFind.co.il רכב חדש במחיר הזול בישראל!
ניתן להגדיר את הצמיגים כסוליות של הרכב. כפי שאנו שומרים על הנעליים שלנו, כך חשוב גם לשמור על צמיגי הרכב. קבעו לעצמכם מנהג חדש, של בדיקת לחץ אוויר פעם בשבועיים. שינויים בטמפרטורת הכביש ושחיקה טבעית של הצמיג גורמים לאיבוד לחץ אוויר. אומנם ברוב המקרים מדובר באיבוד לחץ אוויר ברמה זניחה לביצועי הרכב, ובכל זאת עלינו לוודא את תקינות הצמיג ולחץ האוויר המוגדר מראש על ידי יצרן הרכב. בעיה בתקינות הצמיג תגרום לשינוי באחיזת הכביש של הגלגל, ושינוי בתפקודן של מערכות הרכב השונות כגון בלמים, הגה ומתלים.

את לחץ האוויר הרצוי תמצאו על סף דלת הנהג (כאשר היא פתוחה), או בספר הרכב.

המרה בין יחידת מדידה באר ליחידת פי.אס.איי : http://www.endmemo.com/sconvert/barpsi.php

הקפידו לבדוק את לחץ האוויר לפני נסיעה ארוכה ובמיוחד אם ידוע כי הרכב יהיה עמוס בנוסעים וציוד. בנוסף לסיכון הבטיחותי שכרוך בדבר, חוסר אוויר בצמיג גורם לחיכוך מוגבר של דפנות הצמיג עם הכביש, ובכך להעלאת צריכת הדלק. מומלץ לבדוק את לחץ האוויר בבוקר כשהצמיג קר.

על מנת להסיר שומן ולכלוך עיקש, חשוב לנקות את השמשות באופן ידני, ולא לסמוך על ידי מגבי המכונית בלבד. הניקוי הידני מאפשר להגיע למקומות אליהם המגבים אינם מגיעים בשולי השמשה, ותורם לשדה ראיה נקי ורחב יותר בעיקר בפניות שמאלה.

ניקוי מראות הצד משומן ולכלוך, חשוב למניעת סנוור המגיע מאלומת האור של פנסי הרכב מאחורינו. כאשר קרני האור נשברות על משטח משומן ומלוכלך, הן אינן מוחזרות באופן אחיד וכתוצאה מכך יסנוורו יותר את הנהג.

ניקוי הפנסים חשוב להורדת חרקים ולכלוך קשה הנדבק לציפוי הפנס ומוריד מיעילותו של הפנס, גם מלפנים וגם מאחור.

אין צורך להכביר במילים על חשיבותן של בדיקות אלו. ברכבים חדשים כנראה ולא נראה שינוי דרסטי במפלס שמן המנוע או נוזל הקירור בזכות תקינות המערכות, אך חשוב להקפיד ולבדוק זאת באופן תקופתי. מדיד השמן נראה כמו ידית קטנה (לרוב צהובה) הממוקמת בראש המנוע עם ציור של פח שמן עליה. יש לשלוף אותה ממקומה כשהמנוע קר, ולוודא כי מפלס השמן נמצא בין שני הקווים המסומנים על המדיד. את גובה מפלס נוזל הקירור נוכל למצוא במיכל העיבוי בקדמת אגן המנוע.

במידה ומפלס הנוזל ו/או השמן, נמצאים באופן קיצוני מתחת לקו המפלס התחתון, יש להזמין מכונאי / גרר ולא לנסות להגיע עם הרכב למוסך לבד. במידה וקיים חוסר לא משמעותי, ניתן למלא בעצמנו. חשוב להקפיד למלא שמן מנוע ונוזל קירור לפי המלצות היצרן בלבד.

המכוניות המודרניות הפכו שקטות עד כדי כך, שאנו נוטים לזלזל בעומס העצום שמכוניתנו עומדת בו. חשבו על עשרות אלפי הקילומטרים שגמעה ועל מאות אלפי החלקים המרכיבים את הפלא ההנדסי המשנע אתכם ממקום למקום. טיפול תקופתי בזמן הנקוב, חשוב במיוחד על מנת למנוע בלאי לא רצוי וסכנות מיותרות.

הקפידו לטפל ברכבם לפי הוראות היצרן.

על מנת למנוע ממשקעים לא רצויים להישאב אל מערכת הדלק, כדאי לתדלק את הרכב כאשר מד הדלק מראה שנותר רק עוד רבע מיכל. איכות הדלק בישראל נמוכה והדלק עצמו מכיל משקעים רבים אשר מתיישבים על רצפת מיכל הדלק. על כן מומלץ לתדלק את רכבנו עוד בטרם ירד המפלס מתחת לרבע האחרון, כלל זה מקבל נכון אף יותר למנועי טורבו-בנזין בנפח קטן.


- מסנן הדלק הקיים ברכבכם אומנם יצליח למנוע מרוב המשקעים להגיע למנוע, אך מומלץ לא להסתמך על המסנן בלבד, ולתדלק בהתאם.


  • ההבדל בין נורת אזהרה צהובה לאדומה

בלוח המחוונים נמצאות נורות אזהרה רבות המודיעות על תפקוד מערכות הרכב השונות. הנורות ידלקו בזמן סיבוב מפתח הרכב, ויכבו במידה והמערכת תקינה לאחר הנעת המנוע.

נורות האזהרה מסומנות בצבעי צהוב, כתום או אדום ומספקות התראה על כשל במכלולים חשובים.

ההבדל בין סימון צהוב או כתום לסימון בצבע אדום, הוא ברמת הסכנה והצורך להימנע מהמשך נסיעה. סימון צהוב/כתום ישמש להתריע על בעיה כלשהי במכלול המאפשר המשך נסיעה רגיל ברכב, ואינו מחייב התייחסות מידית. לדוגמה, התראה על ירידה בלחץ האוויר בצמיגים. נורית אדומה לעומת זאת, מבשרת לנו על תקלה שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה ומחייבת אותנו לעצור באופן מידי. לדוגמה, חום מנוע גבוה או תקלה במערכת הבלמים.

מומחי הרכב שלנו באתר CarFind ישמחו לסייע לכם בחינם, בכל נושא בתחום הרכב. אנו זמינים לשירותכם באתר www.carfind.co.il בוואטסאפ, בצ'ט בפייסבוק ובאינסטגרם.