חלקי חילוף לרכב - איפה כדאי לקנות

היכן כדאי לרכוש חלפים לרכב?

במידה ורכבכם היה מעורב בתאונה או שחלק מסוים התקלקל ודאי שאלתם את עצמכם את השאלה: איפה יהיה לי הכי משתלם להחליף ולתקן? כיום ניתן להשיג חלפים לרכב במספר ערוצים שונים: מוסך, אתר אינטרנטי, מגרש פירוק ובית עסק לחלפים. הכנו השוואה לעזור להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מאלו.

הזולה – אינטרנט:

אין ספק כי מבחינת מחיר, קניית חלפים באינטרנט (אייביי, אמאזון, אלי אקפרס וכ''ו) תהיה הבחירה הזולה ביותר. החיסרון המשמעותי בערוץ זה, הוא הזמן הנדרש לקבלת החלק בדואר. לעיתים החלק נשלח לארץ, נתקע במכס ונשלח חזרה לשולח. כך שבמידה ואתם צריכים חלק חשוב כגון מראה, פנס, מצבר, רדיאטור לא תוכלו להרשות לעצמכם לקנות באינטרנט.

היקרה – מוסך:

קניית חלפים במוסך תהיה ברוב המקרים היקרה ביותר. זאת מכיוון שהמוסך מעוניין למקסם רווחים גם על מכירת החלק, גם על שעות העבודה בהתקנה וגם על כך שאתם תופסים עמדת שירות ומוסכניק. מוסכים מורשים יהיו יותר יקרים, מכיוון שהם ידרשו התקנה של חלק מקורי בלבד, שעלותו יקרה פי 1.5 לפחות.

המפחידה – פירוקיה:

קניית חלפים ממגרש פירוק תהיה זולה, אך ברוב הפירוקיות לא תמצאו מתקין מקצועי ותדרשו להתקין את החלק בעצמכם או לגשת למתקין. בנוסף על חלקים אלו לרוב לא ניתנת אחריות כלשהי וייתכן כי החלק בכלל לא תקין. יש לכם יכולות מכניות? קנו מפירוק. מפחדים מבוקסות ומברגים? הימנעו מאופציה זו.

הפרקטית – בית עסק לחלפים:

קניית חלקים מעסק לחלפי רכב לא תהיה זולה כמו קנייה אינטרנטית וגם ברוב מקרים החלק שתרכשו לא יהיה חלק מקורי, אלא חליפי. במידה והחלק הדרוש הוא חלק מעטפת כגון: פנס, מראה, פגוש, כנף לרכב וכ''ו אין דרישה להתקנת חלק מקורי וחלק חליפי יעשה את העבודה לא פחות טוב. המתקינים בבתי עסק מסוג זה מקצועיים ובעלי ידע והחלקים המותקנים נמכרים עם אחריות על טיב המוצר.

העצה שלנו היא ראשית להבין האם החלק הנדרש הוא חלק מעטפת, מערכתי או אסתטי. במידה ואתם מחפשים חלקים אסתטיים כגון קישוטים ואקססוריז, קנו באינטרנט. אם החלק הוא חלק מערכתי כגון בלמים, חלקי מנוע מנוע או היגוי, קנו במוסך. אם החלק הוא חלק מעטפת כגון: פנס, מראה, פגוש וכ''ו קנו בבית עסק לחלפים.

נסיעה טובה ובטוחה.