חלקי חילוף למכוניות יפניות

עיקרון התקף לגבי חלקי חילוף בכלל תקף במיוחד לגבי חלקי חילוף למכוניות יפניות בפרט- חשוב ומומלץ לרכוש אותם אצל המוסכים המורשים לטיפול במכוניות אלה. שם תוכלו לוודא כי אתם מקבלים חלקי חילוף מקוריים עם תעודת אחריות.

מכוניות יפניות רבות נוסעות כיום ברחבי העולם וגם, כמובן, בישראל. כל מכונית שגומאת מרחקים נשחקת וחלקיה מתבלים. תמיד עלול להיווצר צורך בהחלפתם אבל לא תמיד ניתן לצפות את המועד שבו נידרש להחליפם.

דייהטסו, אקורה, הונדה, טויטה, לקסוס, מזדה, מיצובישי, סובארו, ניסאן סוזוקי ודגמים נוספים, חלקם נמנים עם החמישייה הראשונה של מכוניות נמכרות בישראל מחייבות זמינות של חלפים במרכזים המפוזרים בכל חלקי הארץ.

חלקי חילוף מקוריים למכוניות אלה ניתן, כאמור, להשיג במוסכים המורשים של היבואנית אבל לא מומלץ לסמוך רק עליהם. תמיד טוב שיימצא מקור נוסף.

חשיבותה של מקוריות

בכל מקרה של צורך בחלק חלופי כל שהוא, חשוב לקרוא וללמוד היטב את הוראות היצרן. כאשר מתקינים חלק שאינו מקורי עלולה להיווצר אי-התאמה שתגרום לחריקות בפעולת הרכב ולתקלות שונות בו.

בשל תפוצתן הגדולה של המכוניות היפניות יש היצע גדול של חלפים עבורן. על פי רוב לא תתקשו למצוא חלקי חילוף למכוניתכם היפנית בכל עסק המוכר חלקי חילוף. אם אתם מטפלים במוסך מורשה של היבואנית ודאי לא תהיה לכם כל בעיה.

פונקציה של זמן

ככל שהמכונית ישנה יותר, כך גוברת הסבירות להתגלעות בעיה באחד או יותר מבין מערכות הרכב ומכלוליו. הניסיון מוכיח, כפי שעולה גם מסקרים שעורכות חברות שונות, כי אחוז בלתי מבוטל מהתקלות ברכבים היפניים הן תקלות המתגלעות כשלוש שנים לאחר ייצור המכונית בציריות הנעה ובמתלים (כ- 285% ) ובשיעור קרוב ( 24.3% ) תקלוחת במערכות החשמל והאלקטרוניקה. נהגים צריכים להיות ערניים לגבי חריקות, צרימות וזיופים, המהווים אינדיקציה ל"עייפות החומר".

ההיזקקות לחלקי חילוף צפויה בכל רגע נתון. אשר על כן חשוב לערוך סקר שוק ולמצוא מקור שניתן יהיה להשיג בו חלקי חילוף (ודאי כאלה שאין אפשרות להשיגם במוסך המורשה של יבואן המכונית מהדגם שבבעלותכם) בזמן אמת,כאשר יש הכרח להחליף חלק מחלקי המכונית.