האם חשוב לקנות מראה מקורית לרכב

מראות לרכבים ולרכבים חדשים בפרט, אמורות להיות מראות מקוריות השייכות באופן מדויק לסוג הרכב. כאשר נדרשת החלפת מראה, חשוב לברר ולוודא כי תירכש מראה מקורית. מקצועיותו של הספק המוכר את החלק הדרוש אמורה להוות שיקול מכריע ברכישת המראה מאותו ספק.

חשיבות מראות הצד לרכב, נובעת ונגזרת מהיותן אמצעי בטיחות ראשון במעלתו. המראות הן חלק בלתי נפרד מאביזרי הרכב ורכיביו והדבר תקף הן לגבי מראות צד חיצוניות, והן לגבי מראות פנים. שוק המראות הולך ומשתכלל, כיום מוצע מגוון של מראות פנורמיות, המגדילות את שדה הראייה ובכך מאפשרות תמרון חופשי ובטיחותי יותר בכביש. מראות איכותיות, מאפשרות לנו לשקול בכל מצב נתון את מעשינו כנהגים ולנהוג בתבונה ובזהירות הנדרשת.

כאשר מראת צד נשברת או מתעקמת יש הכרח להחליפה לאלתר. נהיגה עם מראה לא תקינה מסכנת את הנהג ואת הנוסעים ברכבו. כדאי לדעת כי ניתן להשיג מראות גם ממגרשים של רכבים בפירוק אבל אין כל ערובה כי המראות הזמינות בהם הן המראות הנדרשות לכם.

כיוון מראות אישי

כאשר אתם מתיישבים במושב הנהג ראשית עליכם לבדוק את המראות, לכוון אותן ולדאוג כי תצליחו לראות את שנעשה מחוץ למכונית בשדה ראייה רחב ככל שניתן. יש לכוון היטב לא רק את זווית המראות החיצוניות, אלא גם את המראה הפנימית, זו המאפשרת לכם לראות מה קורה מאחוריכם.

מאחר ולא מומלץ להמר על יצרן שאין לכם כל ידיעה על אודותיו, הפתרון הבטוח והבטיחותי ביותר הוא להזמין מראה לרכב חדש ממוסך מורשה. מראה מקורית עשויה לעלות יותר מכל חלופה אחרת, אך זו השקעה כדאית שלא לומר- נדרשת.

אם קיימת מגבלה תקציבית הקפידו על רכישת מראה תקינה, בטיחותית, המתאימה לייעודה. במידה שאתם בוחרים להתקין אותה בעצמכם, הקפידו על חיבור חזק כדי שהמראה לא תתרופף וחלילה לא תעוף בעיצומה של נסיעה.

כמו כן חשוב לשמור על ניקיון מתמיד של המראה, היות שכאשר היא נעכרת כתוצאה מהיווצרות ומהצטברות שכבה של אבק, מטשטשת את הראייה ומייצרת סינוור חזק מהפנסים מאחוריכם, המהווה סיכון ממשי לנוסעים ברכב.