איך לשמור על המראות במכונת השטיפה?

איך לשמור על המראות במכונת השטיפה?

מכונות שטיפה ידועות כאמצעי הניקוי היעיל ביותר עבור הרכב, אבל הן לא חפות מחסרונות

ניקוי הרכב הוא אחד הצרכים המוכרים ביותר והנפוצים ביותר עבור כל בעל רכב באשר הוא. בסופו של דבר, אנחנו מבלים ברכב שלנו הרבה מאוד זמן – הישראלי הממוצע מבלה ברכב שלו יותר משעה ביום בממוצע, מה שמתורגם באופן ישיר בחישוב שנתי ליותר משלושה שבועות מצטברים במהלך השנה. בהתחשב בפרק הזמן הלא מבוטל הזה שאנחנו מבלים ברכב, אנחנו רוצים לשמור על מרכיב משמעותי זה בחיים שלנו כמה שיותר נקי ונעים, הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית – הניקיון החיצוני של הרכב מעיד לא מעט על בעליו.

כעת, כולנו כבר יודעים כי אמצעי הניקוי היעיל ביותר של רכבים כיום הוא ללא ספק מכונת שטיפה לרכב – המכונה האוטומטית והמוכרת שבנויה בצורת מנהרה, ודרכה מעבירים את הרכב במהירות נמוכה כך שהוא עובר שטיפה והברקה ברמה הגבוהה ביותר, ויוצא מצדה השני כשהוא נראה חדש ממש. מכונות השטיפה לרכב הן אמצעי ניקוי ברמה הגבוהה ביותר, אך כמובן שהן לא חפות מחסרונות אם לא משתמשים בהן כראוי – ואחד החסרונות שלהן הוא כל מה שנוגע למראות הרכב.

מה הסיכון שנוגע למראות הרכב במכונת שטיפה, וכיצד מתמודדים איתו ושומרים על המראות?

  • הסיכון של מראות הרכב הסיכון העיקרי שנוגע למראות הרכב בכל מה שנוגע למכונת שטיפה לרכב הוא פגיעה בהן כתוצאה מהלחץ ומהתזוזות השונות סביב הרכב בתוך מנהרת השטיפה. מראות הרכב, כידוע, בולטות ממנו כלפי ימין ושמאל, וכך למעשה כאשר מכונת השטיפה מבצעת את עבודתה היא יוצרת קונטרה (התנגדות) בכיוון שיכול להיות כיוון לא טבעי עבור המראה, וכך למעשה היא יכולה להישבר כליל ולצאת ממקומה. מעבר לכך, גם הזכוכית עצמה של המראה היא זכוכית עדינה יותר מזו של השמשה, מה שגורם לכך שכאשר היא חשופה ללחץ של מכונת שטיפה, היא בהחלט יכולה להישבר.
  • מה עושים? המענה הפשוט והבסיסי ביותר שמונע פגיעה במראות בתוך מכונת שטיפה לרכב הוא כמובן הקיפול שלהן – הקיפול מבטיח שמבחינה חיצונית, הפח של המראה ינוקה בצורה טובה מאוד, ולאחר מכן ניתן יהיה להבריק ידנית את זכוכית המראה עצמה. מעבר לקיפול של המראות, חשוב מאוד לוודא שפונים לשירות מקצועי של שטיפת מכוניות, שמשתמש במכונת שטיפה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, עם מברשות מתאימות לניקוי בסטנדרטים גבוהים, שפועלת בצורה שלא מסכנת את מראות הרכב גם כשהן מקופלות וגם כשהן אינן.

קיפול המראות ישמור עליהן במרבית המקרים, ובכל מקרה חשוב לוודא שמכונת השטיפה איכותית ומתאימה

בכל מקרה, כאשר מכניסים את הרכב לתוך מכונת שטיפה לרכב, יש לוודא כי המראות מקופלות. בלי שום קשר, האיכות של מכונת השטיפה היא חשובה ביותר, ויש לוודא שמשתמשים במכונת שטיפה ברמה הגבוהה ביותר – עבור המראות, ועבור ניקיון הרכב בסטנדרטים הגבוהים ביותר.