איך להאריך את חיי הפנסים

איך להאריך את חיי הפנסים

איך לשמור על פנסי רכב לאורך זמן.

בשנות ה 80 החלק הכי רגיש לשמש הישראלית היה הדשבורט ברכב. השמש היה גורמת לעיוות סדקים והתפוררות, לחלק הכי חשוף לשמש מעל לוח השעונים.

מאז יצרני הרכב השתפרו איכות החומרים. אבל עוד שינויים בשיטות יצור. בעבר פנסים ראשיים נבנו מזכוכית. והיו מחזיקים שנים רבות. בעידן המודרני פנסים עשויים פלסטיק שקוף, בתוספת ציפוי המונע התחמצנות בשמש.

רצוי להיזהר. החומר ציפוי רגיש לחומרים חריפים. שכיח לראות מכוני שטיפת רכב מתיזים מסיר שומנים על הגלגלים להורדת פיח ושאריות אסבסט המגיעות מרפידות בלם. ועל הדרך מתיזים על חלקי רכב ובינהם על הפנסים את החומר הנ"ל.

החומר תוקף באופן מידי את ציפוי המקורי של פנסי הרכב.

כמו כן רצוי לחנות במקום מוצל ככל האפשר.

הפעלת פנסים בשעות היום בקיץ בדרך עירונית, גורמת לבלאי מואץ ולהתחממות גבוהה בפנסים.

ברכבים מסוימים אף נגרם נזק לרפלקטור, ובהם הבית מנורה נמס ולעיוות באלומת האור. ולמעט מאוד תאורה בכבישים חשוכים, ולהיכשל בטסט שנתי. נזק לפנסים מהסוג שכיח מאוד ברכבי סובארו B3 B4. ובמכוניות מעוצבות יונדאי וקיה סיד ריאו ועוד.

שימוש בתאורת טורבו לד, שלא מגיע מיצרן הרכב. נורות זולות אלה מהמזרח, לא תואמות לכל רכב. על אף שכתוב עליהם את סוג הנורה. בפנסים המצוידים בכיסוי חבק אבק. בהן המנורה לא מתקררת כלל.

לעיתים החלפת נורה ראשית ע"י אדם לא מוסמך, או חסר אחריות בהן בוצעה החלפה בחיפזון. בהן הנורה לא יושבת במגרעת הנכונה. עלולה לגרום להמרת הפנס בחלקה הפנימי.

בפנסים המצוידים בכיסוי חבק אבק. גומייה המונעת מאבק לחדור פנימה. יש לה משמעות חשובה לאורך חיי הפנסים ברכב.

התקנה בצורה רופפת תגרום לחבק לאבד, אז הפנס צובר אבק והתאורה נחלשת לצמיתות.

סעו בזהירות.